Forum www.machsom.fora.pl Strona Główna www.machsom.fora.pl
Rozwoj duchowy / Nowa Era
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Wykład 6

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.machsom.fora.pl Strona Główna -> Zohar / Pticha / Przewodnik do ukrytej madrosci Kabaly
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
adm




Dołączył: 12 Mar 2012
Posty: 1034
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 23:38, 16 Mar 2012    Temat postu: Wykład 6

Wykład 6

Między Stwórcą a nami znajduje się pięć światów, a w każdym jest pięć parcufim, a w każdym parcuf - pięć sfirot. Ogółem istnieje sto dwadzieścia pięć stopni od nas do Stwórcy. Malchut, idąc po wszystkich tych stopniach, dociera do ostatniego stopnia - przez to osiąga się mieszanie bchina dalet, jedynego tworu, z poprzedzającymi go czterema stadiami. Malchut całkowicie przejmuje ich właściwości i w taki sposób dorównuje Stwórcy. A to jest celem dzieła stworzenia.

Po to, by zmieszać malchut z pozostałymi dziewięcioma sfirot tworzy się parcuf, który stanowią malchut i dziewięć sfirot, od keter do jesod. Parcuf ten nazywa się Adam. Na początku dziewięć sfirot i malchut - dziesiąta - nie są ze sobą połączone w żaden sposób. Dlatego powiedziano, że na początku Adam nie mógł zjeść owocu Drzewa Poznania Dobra i Zła.

Gdy nastąpi grzech pierworodny Adama, pęknięcie jego kilim, to górne cztery stadia lub dziewięć pierwszych sfirot upadną do malchut. Wtedy czwarte stadium będzie mogło wybierać między pozostaniem poprzednią malchut a rozwojem duchowym na podobieństwo czterech stadiów. Jeżeli malchut zostanie podobną do siebie, będzie to oznaczało, że dusza - Adam znajduje się w świecie Asija, jeżeli upodobni się do trzeciego stadium, znaczy, że znajduje się w świecie Jecira. Podobieństwo do drugiego stadium oznacza obecność w świecie Brija, podobieństwo do pierwszego stadium natomiast odpowiada znajdowaniu się malchut w świecie Acylut, a jej podobieństwo do stadium zerowego równa się znajdowaniu się w świecie Adam Kadmon.

Wszystkie ruchy duchowe z góry do dołu, od malchut świata Nieskończoności do naszego świata i z powrotem do świata Nieskończoności, z góry są przewidziane. Nie ma niczego takiego, co by nie było zaprogramowane z orientacją na cel dzieła stworzenia, gdy czwarte stadium upodabnia się do trzeciego, drugiego, pierwszego i zerowego, które znajdują się wewnątrz czwartego.

Wszystkie światy - to opuszczanie się Stwórcy z góry na dół, Jego skurczenie się, to stopniowe oddalenie tworu od Stwórcy - póki on nie zniża się do naszego świata i całkowicie odrywa się od Stworzyciela, przestaje Go odczuwać. Gdy twór zaczyna się podnosić w górę, odbywa drogę po tych samych stu dwudziestu pięciu stopniach pięciu światów, które i były stworzone z góry na dół w tym celu. Podczas podnoszenia się o jeden stopień człowiek otrzymuje siły, by podnieść się na następny, itd.

Opuszczanie się stopni z góry do dołu to proces regresu duszy, a podnoszenie się to odpowiednio - postęp. Podczas opuszczania się na dół siła każdego stopnia się zmniejsza, zakrywając sobą coraz większe ilości światła Stwórcy w stosunku do tworu. Natomiast podnoszenie się człowieka z dołu na górę coraz bardziej ujawnia światło Stwórcy i, jak następuje, daje coraz większą siłę tworowi, by pokonać tę drogę.

Pytanie: Co się dzieje podczas szwirat kilim? szwirat kilim (pęknięcie naczyń)

Odpowiedź: Do egoistycznej części, malchut, pada dziewięć altruistycznych sfirot, które malchut pragnie wykorzystać dla siebie. Następuje mieszanina altruizmu i egoizmu. Jeżeli teraz na nią poświeci silne światło, które obudzi malchut, da jej pojmowanie, kim jest ona sama i kim jest Stwórca, to powstanie możliwość dążenia do podobieństwa do górnych sfirot, tj. światła Stwórcy. Mimo że szwirat kilim jest niby aktem przeciw duchowi, w rzeczywistości jedynie ten proces jest potrzebny tylko po to, że daje malchut możliwość połączenia się z altruistycznymi właściwościami Stwórcy, żeby następnie podnieść się do Jego poziomu.

Po szwirat kilim zaczyna się budowa dwóch równoległych systemów światów Asija, Jecira, Brija, Acylut i Adam Kadmon: altruistycznego i egoistycznego. Światy są zbudowane na podstawie szwirat kilim, dlatego ich system dokładnie pojmuje duszę człowieka. Dusza człowieka również składa się z kilim altruistycznych i egoistycznych. Grzech pierworodny Adama zmieszał razem oba gatunki kilim, rozbił się jego parcuf. Podczas podnoszenia się każdej takiej cząstki na odpowiedni stopień światów, znajduje ona tam odpowiednią sobie właściwość.

Szwirat neszamot (Adama) i rozbicie się światów (olam Nekudim) są zbudowane na tej samej podstawie. światy - to niby zewnętrzna powłoka duszy. Jest to podobne do naszego świata, w którym istnieje powłoka zewnętrzna - Wszechświat, ziemia i wszystko, co nas otacza, w stosunku do człowieka, który znajduje się wewnątrz.

Teraz rozpatrzmy, jak jest zbudowany świat Acylut. Jego budowa jest całkowicie zgodna z ze światem Nekudim. Nekudot de SA"G po C"B podnosi się do rosz SA"G z trzema gatunkami reszimot:

Od reszimot bet-alef mecumcamim tworzy się świat Nekudim w katnut na kilim galgalta we ejnaim i rozpowszechnia się na dół, od tabur do parsa. Ten parcuf, jak i każdy inny, składa się z rosz i guf. Jego rosz dzieli się na trzy części: pierwsza rosz nazywa się keter, druga nazywa się aba (chochma) i inna (bina). Guf świata nekudim nazywa się zo"n -z"a i nukwa. W parsa znajduje się ga"r de zo"n, a pod parsa - za"t de zo"n.

Następnie świat Nekudim zapragnął wyjść do gadlut, tj. dołączyć do siebie i acha"py. Lecz gdy wyższe światło doszło do parsa i spróbowało przeniknąć przez nią, świat Nekudim pękł. Rosz keter i rosz aba we ima zostały, ponieważ głowy się nie rozbijają. A zo"n, tj. guf, całkowicie się rozbił, jak nad parsa, tak i pod nią. Ogółem było trzysta dwadzieścia rozbitych części, z których trzydziestu dwu (lew a ewen) nie da się naprawić swoimi siłami. Pozostałe dwieście osiemdziesiąt osiem części można naprawić.

Następnie w celu naprawy rozbitych kilim został stworzony olam atikun lub olam Acylut. Po to reszimot po zniszczeniu wszystkich trzystu dwudziestu części podnoszą się do rosz SA"G. Na początku wybiera on najbardziej czyste, najłatwiejsze do naprawy (takie jest prawo naprawy: na początku naprawia się to, co jest łatwiej naprawić, żeby później z ich pomocą naprawić następne).

Z naprawionych kilim tworzy się parcufim świata Acylut, które są podobne do małego świata Nekudim:

1. keter świata Acylut lub Atik,
2. chochma lub Arich Anpin,
3. bina lub Aba we Ima,
4. Z`A,
5. nukwa lub malchut.

Świat Acylut - to pierwowzór świata Nekudim. Atik znajduje się obok tabur galgalta i do parsa Arich, Anpin - od pe de Atik i do parsa, Aba we Ima -od pe Arich Anpin i do tabur de Arich Anpin (A"A). Zeir Anpin (Z"A) - od tabur A"A i do parsa, malchut znajduje się w postaci punktu pod Z"A.

Każdy parcuf składa się z galgalta we ejnaim, oddających kilim i acha"p, otrzymujących kilim. Podczas rozbicia się naczynia pojawiają się w nim już nie dwie części, lecz cztery: galgalta we ejnaim, acha"p, g"e wewnątrz acha"p i acha"p wewnątrz g"e. Taka mieszanka znajduje się w każdym z trzystu dwudziestu rozbitych kilim. Cel polega na tym, by rozbić każdą cząstkę i oddzielić g"e od acha"p.

Kolejność naprawy polega na tym, że świat Acylut kieruje na każdą nienaprawioną część promień mocnego światła, oddziela od zmieszanej cząstki g"e, podnosi ją do góry, a acha"p, który pozostał, "odstawia na stronę", nie wykorzystuje, jak egoistyczne kilim.

Gdy świat Acylut naprawi wszystkie g"e, malchut świata Acylut podnosi się do biny, tj. pod rosz świata Acylut. Rosz świata Acylut - to Atik, A"A, AW"I. Tam malchut wykonuje:

1) ziwug na bet de awijut, tworząc przez to świat Brija, (uderzeniowe połączenie),
2) ziwug na alef de awijut, tworząc świat Jecira,
3) ziwug na awijut szoresz, tworząc świat Asija.

Poniesienie się do biny przesunęło świat Acylut o dwa stopnie w górę: malchut znajduje się zamiast aba we ima, z"a - zamiast arich anpin, arich anpin i atik poniosły się odpowiednio wyżej. Parcuf malchut świata Acylut, który jest równoważny w tym podniesieniu się binie, aba we ima, może tworzyć nowe, rodzić. Tak rodzi się od malchut de Acylut świat Brija i zajmuje nowe miejsce zamiast z"a świata Acylut, pod głową, która go urodziła, jak zawsze, urodzony jest o jeden stopień niżej, niż ten, kto go urodził.

Następnie rodzi się świat Jecira. Swoją górną częścią, czterema górnymi sfirot, zajmuje miejsce malchut świata Acylut, a jego dolna część, sześć dolnych sfirot, odpowiednio rozlokowuje się tam, gdzie jest miejsce pierwszych sześciu sfirot świata Brija.

Następny świat Asija znajduje się od połowy miejsca świata Brija do połowy miejsca świata Jecira. Puste pozostają cztery sfiry świata Jecira i dziesięć sfirot świata Asija. Miejsce, które zostaje puste, nazywa się mador klipot - miejsce nieczystych sił.

Jeszcze raz przejrzymy przedstawiony materiał: świat Nekudim do katnut wyszedł z rosz-keter, rosz-aba we ima, zo"n-guf. I wszystko to nazywa się galgalta we ejnajim i zajmuje miejsce tabur do parsa. Następnie zaczął wychodzić gadlut świata Nekudim, gdy w każdej części jest dziesięć sfirot, do rosz i guf. Gadlut nastąpił w keter, w aba we ima, a gdy zo"n zapragnął otrzymać gadlut, świat Nekudim się złamał. Wszystkie kilim guf pękły na trzysta dwadzieścia części i upadły pod parsa, i przemieszały się między sobą, tworząc cztery grupy:

1)G"E
2)ACHA"P
3)G"E w ACHA"P
4)ACHA"P w G"E.

W celu naprawy rozbitych kilim tworzy się świat Acylut. Na początku rodzą się trzy jego pierwsze parcufy: atik, arich anpin, aba we ima, które całkowicie odpowiadają parcufim keter, aba we ima w świecie Nekudim. Zeir Anpin i malchut odpowiadają tym samym parcufim w świecie Nekudim.

Na tym całkowicie się kończy naprawa wydobytych galgalta we ejnajim z wszystkich trzystu dwudziestu części. Dalej mamy g"e wewnątrz acha"pów, nie można jej odłączyć, lecz można "skierowanym na nią promieniem światła posunąć bliżej do światła". Acylut chce wykonać naprawę w acha"p. Malchut podnosi się do bina i rodzi tam dziesięć sfirot świata Brija, który znajduje się na miejscu z"a świata Acylut, ponieważ sama malchut świata Acylut znajduje się w aba we ima.

Następnie rodzi się dziesięć sfirot świata Jecira, który częściowo pokrywa świat Brija, a część świata Jecira znajduje się pod parsa na miejscu górnej połowy świata Brija. I w końcu, świat Asija znajduje się od połowy miejsca świata Brija do połowy miejsca świata Jecira. Zaczynając od środka świata Jecira i kończąc całkowicie na miejscu świata Asija, znajduje się pustka, mador klipot. (Mador klipot - miejsce nieczystych życzeń)

Następnie zobaczymy, że światy będą mogły się podnosić i opuszczać, lecz zawsze wszystkie razem w stosunku do miejsca pierwotnego. Wszystko, co wam dzisiaj opowiedziałem, jest przedstawione mniej więcej na półtora tysiąca stronach TES i stanowi instrukcję poruszania się w światach duchowych oraz wywołuje odpowiednie odczucia.

Cała naprawa dotyczy cimcum bet, za cimcum alef nie możemy wyjść i nawet nie przedstawiamy sobie, jakie siły tam się znajdują, jaka rzeczywistość istnieje. To już odnosi się do tajemnic Tory.

Laitman


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez adm dnia Pon 10:57, 19 Mar 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.machsom.fora.pl Strona Główna -> Zohar / Pticha / Przewodnik do ukrytej madrosci Kabaly Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin