Forum www.machsom.fora.pl Strona Główna www.machsom.fora.pl
Rozwoj duchowy / Nowa Era
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

X. Budowa duszy Adam (lekcja dodatkowa)

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.machsom.fora.pl Strona Główna -> Zohar / Pticha / Schemat ukladu duchowych swiatow
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
adm




Dołączył: 12 Mar 2012
Posty: 1034
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 20:55, 16 Mar 2012    Temat postu: X. Budowa duszy Adam (lekcja dodatkowa)

X. Budowa duszy Adam (lekcja dodatkowa)

W ten sposób Adam Riszon był stworzony i znajdował się w światach BE'A. Znajduje się wewnątrz nich ciągle, istnieje w nich.

Jednak przy stworzeniu, światy - Bria, Jecira, Asia znajdowały się nie na swoim izolowanym, oddzielnym miejscu, a były we wzniesieniu, to znaczy częściowo były w świecie Acilut. Więc na rysunku widzimy: świat Acilut, następnie parcuf Aba we-Ima świata Acilut, w nim znajduje się Zo'N świata Acilut. Zo'N - jest to Zeir Anpin i Malchut. Malchut nazywa się Nukwa. Malchut świata Acilut zaczyna się od jego haze i w dół. Pod nim znajduje się "parsa" (granica pomiędzy dającymi i otrzymującymi pojemnikami).
Światy Bria, Jecira i Asia mogą wznosić się i opuszczać razem z światem Acilut w swojej zewnętrznej przestrzeni, zewnętrznej powłoce. W momencie stworzenia Adama Riszon, światy Bira, Jecira i Asia wzniosły się z poziomu haze świata Jecira i wyżej do Aba we-Ima świata Acilut - tak, że świat Bria był na miejscu Zeir Anpina świata Acilut, świat Jecira znajdował się od haze Zeir Anpina do haze świata Bria, i od haze świata Bria w dół, do haze świata Jecira, znajdował się świat Asia. Światy Bria, Jecira, Asia znajdowały się na swoim miejscu pod parsą.
Z dołu znajdował się punkt naszego świata. Nasz świat nazywa się kropką dlatego, że w duchowym nie ma on żadnej pojemności.
Miejsce od haze świata Jecira w dół nazywa się "mador klipot" - dział nieczystych życzeń. W tym miejscu nie ma światów BE'A, nie ma Wyższego światła, dlatego w nim znajduje się klipot.

Kiedy Adam Riszon był stworzony, znajdował się wewnątrz światów BE'A - Bria, Jecira, Asia: jego guf był ze świata Jecira, Nefesz - ze świata Bria, Ruach - z Nukwy de-Zeir Anpin świata Acilut, Neszama - z Zeir Anpin de-Acilut. Dlaczego z Zeir Anpin de-Acilut? Na tym miejscu, gdzie stał Adam Riszon, była w nim, oprócz wszystkiego, jeszcze i Neszama. Neszama le-Neszama, to znaczy dodatkowe światło, otrzymywał od Aba we-Ima de-Acilut. Neszama le-Neszama, czyli Haja - jest to jedno i to samo.
Taka była konstrukcja duszy Adama w momencie stworzenia. Wokoło istnieje tak zwane "miejsce światów", czyli jest to sfirot świata Nekudim, czyli jeszcze dokładniej, sfirot Nekudot de-Sa'G, który opuścił się pod tabur, żeby połączyć się z NeH'I de-Galgalta.
Jest to podobne do tego, jakbyśmy z tego miejsca zabrali gdzieś cały nasz kosmos i pozostała pusta przestrzeń. Nie będziemy mogli jej w żaden sposób scharakteryzować, ponieważ jest ona nieodczuwalna. W niej nie będzie ani gazu, ani różnego skupienia gwiazd, ani planet, ona będzie po prostu pusta - do takiego poziomu pusta, że w niej nie będzie na czym zatrzymać wzroku. Jest ona charakterystyką wyższej, nieosiągalnej przez nas pojemności. Ta pojemność znajduje się poza światami, nazywa się "miejsce światów". Miejsce to nazywa się sfirot Nekudot de-Sa'G.

Jego guf był ze świata Jecira, Nefesz - ze świata Bria, Ruach - z Nukwy de-Zeir Anpin de-Acilut, Neszama - z Zeir Anpin de-Acilut, Neszama le-Neszama, czyli Haja - jak mówiliśmy, z Aba we-Ima de-Acilut.
Przypominam: nie jest ważne, na ile rozumiemy to, czego się uczymy. Próbujemy przeniknąć w ten stan dlatego, że w nim realnie urodziliśmy się i do tego stanu powinniśmy powrócić. Możecie zapytać: "czyżby do tego stanu powinniśmy powrócić? Powinniśmy powrócić w świat Nieskończoności!" Tak, jest to prawidłowe, powinniśmy powrócić w świat Nieskończoności. Lecz kiedy wznosimy się w ten stan swoimi wysiłkami, wznosimy się w jeszcze wyższy stan, który jest przed światem Nieskończoności. Czyli potrzebujemy osiągnąć tylko ten stan. A nasze wysiłki dodadzą do niego jeszcze te schodki do świata Nieskończoności.
Należy wiedzieć, że do grzechu drzewa poznania (Ec Daat), to znaczy do tego, jak Adam upadł w nasz świat, w parcufie Adam były dwa rodzaje NaRa'N, dwa rodzaje światła: NaRa'N od świata BE'A i NaRa'N od świata Acilut. Co to znaczy?
Jeżeli Adam znajduje się tylko w światach BE'A, otrzymuje światło tylko od światów Bria, Jecira, Asia: otrzymuje światło Nefesz od świata Asia, światło Ruach od świata Jecira i światło Neszama od świata Bria. W nim są trzy światła.

Świateł Haja i Jechida nie ma, one znajdują się wewnątrz świateł Nefesz, Ruach i Neszama. Adam Riszon był stworzony "obrzezanym" (Maul), to znaczy w nim nie istniał trzeci i czwarty poziom Awijut. W Adamie były wyłącznie Awijut zero, jeden, dwa - do jego haze. Kelim, znajdujących się pod haze (trzy i cztery), on nie wykorzystywał, na nie uczyniony był Cimcum Bet. Wykorzystywane były wyłącznie kelim zero, jeden, dwa, które nazywają się G'E lub kelim de-aszpaa. Kelim de-kabbala (trzy i cztery) nie można było wykorzystywać dlatego, że przedstawiały centralny punkt Malchut świata Nieskończoności, a na nią był jeszcze uczyniony Cimcum Alef - jest to guf Adama. W ten sposób jest on wykorzystywany.

Wykorzystując tylko Awijut zero, jeden, dwa, Adam Riszon znajdował się w światach Bria, Jecira, Asia, otrzymywał od nich światła Nefesz, Ruach, Neszama, a światło Haja i Jechida otrzymuje w postaci dodatkowego naświetlenia w tych samych kelim Nefesz, Ruach, Neszama.

Widać to z konstrukcji, która istnieje w naszym świecie. U nas jest Szoresz, następnie Neszama, guf, Lewusz, Ejhal. Szoresz, Neszama, guf - jest to nasze wewnętrzne ciało, nasz fundament. Następnie dusza, i następnie ciało wewnątrz nas. Przy tym fundament - jest to "dziesięć sfirot mekoriot", tak zwane główne sfirot. Następnie jest lewusz - odzienie i ejhal - to, co nas otacza z zewnątrz, oprócz naszego odzienia. "Ejhal" - są to budowy, w znaczeniu budowy całej przestrzeni wszechświata, wszystkiego, co nas otacza z zewnątrz.
W takim stanie istniejemy w naszym świecie. Skąd odbywa się dzielenie świata na "wewnątrz mnie" i "na zewnątrz mnie"? Ono odbywa się z powodu tych pięciu schodków, poziomów Awijuta, które podzieliły się w Cimcum Bet, w następujący sposób:
• Szoresz - Stadium zero,
• Neszama - Stadium jeden,
• Guf - Stadium dwa, mogę je wykorzystywać i dlatego one są moimi wewnętrznymi kelim.
• Lewusz - Stadium trzy,
• Ejhal - Stadium cztery, które, samemu wykorzystywać nie mogę i dlatego wykorzystuję je tylko jako dodatkowe, przyłączając je do siebie.
Dlatego w naszym świecie jest takie rozgraniczenie: istnieję ja, moje ciało, następnie odzienie na mnie, a następnie cały świat na zewnątrz mnie.

Kiedy z Malchut osiągamy Binę, całkowicie jesteśmy naprawieni, tym osiągamy wyłącznie punkt, gdzie Adam Riszon był mecumcam (pod skróceniem).
Adam Riszon, to znaczy my, nasza ogólna dusza, urodziła się w punkcie Biny, następnie opuściła się w Malchut, a my powinniśmy ją naprawić i podnieść z powrotem z Malchut w Binę. Kiedy podnosimy ją od Malchut w Binę, tym samym osiągamy Keter dlatego, że podnosimy się już z naszym egoizmem i dlatego naprawiamy się aż do Keteru.
Wracając do Biny, naprawiając po zerowym, pierwszym i drugim Stadium Awijuta, także trzecie i czwarte, osiągamy połączenie tych światów: Lewusz i Ejhal. Przestrzeń już nie jest podzielona na części, na oddzielne światy - ona staje się ogólną, przeźroczystą, istniejącą w nas jednocześnie, w jednej przestrzeni.

Należy wiedzieć, że do grzechu Ec Daat (drzewo poznania), Adam miał dwa rodzaje NaRa'N, gdyż miał NaRa'N ze światów BE'A, a także NaRa'N ze świata Acilut.
Powrócimy do schematu świata Acilut. Ze światów BE'A, Adam otrzymuje światło: Nefesz, Ruach, Neszama - NaRa'N. Oprócz tego, otrzymuje dodatkowe światło z góry od Zo'N, które wzniosło się w Aba we-Ima. I do Aba we-Ima poprzez Zo'N do niego przychodzi światło Haja i Jechida.

U Adama Riszon również było zewnętrzne zanurzenie w nich, oprócz duchowego gufa, na podobieństwo materialnego ciała, to, które jest teraz, o którym powiedziano: "I stworzył Stwórca Adama z prochu ziemi". Następnie powiedziano, że wszystkie światy znajdowały się na o wiele wyższym poziomie, niż teraz.
Teraz światy są ułożone od parsy w dół: Bria, Jecira, Asia, dziesięć sfirot świata Asia, dziesięć sfirot świata Bria, dziesięć sfirot świata Acilut (dziesięć sfirot - jako jeden poziom). Wtedy znajdowały się one o półtorej schodka w górę.
Dalej powiedziano, że wszystkie światy znajdowały się na o wiele wyższym poziomie niż teraz, a poniżej był mador (oddział) klipot.
• Zeir Anpin (Z'A) był na miejscu Aba.
• Popatrzymy bardziej szczegółowo: na miejscu Aba znajdował się Zeir Anpin, na miejscu Ima - Malchut (Nukwa), na miejscu Zeir Anpin de-Acilut - Bria, na miejscu Nukwa de-Acilut - Ga'R de-Jecira.
• Dzielimy parcuf na części - Galgalta we-Ejnaim (G'E) i AHa'P. G'E - jest to HaBa'D, HaGa'T. Hochma, Bina, Daat - jest to Galgalta, Hesed, Gwura, Tiferet - jest to Ejnaim. I Necach, Hod, Jesod, Malchut - jest to AHa'P (Ozen, Hotem, pe). Więc cztery sfiry - w AHa'Pie, a w G'E - sześć sfirot.
• Więc sześć sfirot - G'E świata Jecira znajdowało się na poziomie Malchut świata Acilut, a cztery niższe sfiry świata Jecira (Za'T) znajdowały się pod parsą.
Od parsy w dół, do haze stałego świata Bria, znajduje się "makom kawua" - stałe miejsce. Świat Asia znajduje się od haze świata Bria do haze świata Jecira (stałych). To wszystko dotyczy konstrukcji duszy Adama.

Wszystkie światy znajdowały się na o wiele większym poziomie niż teraz, a poniżej był Mador (oddział) klipot. Zeir Anpin był na miejscu Aba (patrz rysunek), a Nukwa na miejscu Ima. Bria na miejscu Zeir Anpin de-Acilut, a Ga'R de-Jecira - na miejscu Nukwa de-Acilut, a sześć dolnych sfirot de-Jecira - na miejscu pierwszych sześciu sfirot de-Bria teraz, a Ga'R świata de-Asia - na miejscu czterech dolnych sfirot de-Bria teraz, i sześć dolnych de-Asia na miejscu sześciu wyższych de-Jecira teraz, a sijum raglin (koniec nóg parcufa Adam Riszon) był na miejscu haze de-Jecira.
Więc zewnętrzne odzienie Adama Riszon stworzono z Malchut świata Asia, która nazywa się proch ziemi.

Kiedy Adam znajduje się na swoim określonym poziomie w świecie Asia, otrzymuje Nefesz. Lecz tak, jak teraz świat Asia wzniósł się na poziom Jecira, to z tego poziomu powinien już otrzymywać nie Nefesz, a Ruach dlatego, że znajduje się na poziomie świata Jecira.
Jak w duchowym świecie określa się jakikolwiek stan? Znajduję się w jakimkolwiek stanie, podróżuję po schodkach duchowej drabinki. Jest moje ciało, moje kli, które swoimi wewnętrznymi zmianami powoduje ruch w górę lub w dół po tej drabince. Wznoszę się razem ze światami, w których się znajduję, powyżej swojego miejsca. Światy, w których kiedyś znajdowałem się, również podnoszą się.
Przypuśćmy, że znajdowałem się na miejscu świata Asia. Wyżej znajdują się światy Jecira, Bria, parsa, a następnie Malchut de-Acilut, Zeir Anpin de-Acilut, Aba we Ima, Arich Anpin świata Acilut. Wywołałem w sobie duchowe wzniesienie: zajmowałem się, przyciągnąłem ku sobie Or Makif, on wzniósł mnie na kolejny poziom. Przypuśćmy - na poziom świata Jecira. Wzniosłem się na poziom świata Jecira nie tak po prostu, lecz tym wywołałem wzniesienie wszystkich światów o jeden schodek w górę: świat Jecira stanął na miejscu świata Bria, świat Bria stanął na miejscu Malchut de-Acilut i tak dalej. Wszystkie światy posuwają się o jeden poziom i wszystkie podnoszą się w górę.
W rezultacie wychodzi na to, że otrzymuję wewnętrzne światło podobnie, jak otrzymywałem je wcześniej od świata Asia, lecz teraz otrzymuję od świata Asia o wiele bardziej intensywne światło dlatego, że świat Asia teraz znajduje się na poziomie byłego świata Jecira (w stanie stałym). To znaczy, otrzymuję swoje światło Nefesz i ponieważ znajduję się na poziomie świata Asia, który znajduje się na poziomie świata Jecira, to światło to określa się jako światło Ruach świata Jecira. I sam świat Asia, ponieważ wzniósł się do świata Jecira, staje się tym światem Jecira i dodaje mi swoje światło Ruach. Wychodzi na to, że poruszając się, wywołuję zmiany w sobie, w tym świecie, w który odziewam się i w tym świecie, który znajduje się powyżej nas.

Jeżeli rozłożymy naszą wewnętrzną strukturę (ja - jak Adam, który jest stworzony z dziesięciu sfirot), to zobaczymy, że w niej odbywa się nałożenie trzech warstw. Dlatego można mówić o każdym świetle, które otrzymuję. Może to być światło Ruach lub światło Neszama, lub światło Ga'R, i tak dalej. Rzecz jasna, to wszystko nie jest proste do zrozumienia.
Kiedy zaczynamy odczuwać, że znajdujemy się na zewnątrz jakiejś przestrzeni, z której coś wyłapujemy, odczuwamy, jak ona zmienia się i my się zmieniamy. Kiedy odczujemy wokół nas ten oddech Wyższego świata, dopiero wówczas zrozumiemy ten tekst.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.machsom.fora.pl Strona Główna -> Zohar / Pticha / Schemat ukladu duchowych swiatow Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin